MUSTAQIL TA’LIM

MUSTAQIL TA'LIM TOPSHIRIQLARI

1-TOPSHIRIQ

UMUMIY O’RTA TA’LIM MAKTABLARI VA O’RTA MAXSUS TA’LIM MUASSASALARI UCHUN BIOLOGIYADAN TUZILGAN DTS, O’QUV DASTURI, DARSLIKLAR VA METODIK QO’LLANMALARNI O’RGANISH VA ULAR O’RTASIDAGI UZVIYLIKNI TAHLIL ETISH.

Mustaqil ishni bajarish yuzasidan ko’rsatma:

  1. 1. Umumiy o`rta ta`lim uchun Biologiyadan tuzilgan DTS bilan tanishib chiqing.

https://bilimlar.uz/dts-barcha-fanlardan-davlat-talim-standartlari/

  1. Umumiy o’rta ta’lim maktablari va o’rta maxsus ta’lim muassasalari uchun biologiyadan tuzilgan, o’quv dasturi va darsliklarini ko`rib chiqing va ular orasidagi uzviylikni tahlil qiling. Tahlil natijalarini hisobot tarzida HEMIS tizimida taqdim qiling.
  2. Umumiy o‘rta ta’limning o‘quv dasturi va o`quv rejasini Venn diagrammasi asosida tafovutlang.

Umumiy o‘rta ta’limning o‘quv rejasi

 

Umumiy o‘rta ta’limning o‘quv dasturi

Xos xususiyatlar

O`xshashliklari

Xos xususiyatlar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. O`rganganlaringiz asosida quyidagi savollarga audio holatida javob yozing va HEMIS tizimiga joylang.
  2. Davlat ta`lim standarti qaysi hujjatlarga asoslanadi?
  3. Davlat ta’lim standartining maqsadi nima?
  4. Davlat ta’lim standartining vazifalari qanday?
  5. Davlat ta’lim standartining asosiy prinsiplarini sanang?
  6. Davlat ta’lim standartining tarkibiy qismlari qaysilari?
  7. Dаrslik bilаn o`quv qo`llаnmаning fаrqini аytib bеring.
  8. Dаrslikning аsоsiy kоmpоnеntlаri nimаlаrdаn ibоrаt?
  9. 5-sinf Biologiya dаrsligining tuzilishini vа mаzmunini tushuntirib bеring.
  10. 6-sinf Biologiya dаrsligi bоtаnikа dаrsligidаn nimаlаri bilаn tаfоvut qilаdi?
  11. 7-sinf Biologiya dаrsligidа bilimlаrni yoritish qаndаy prinsipgа аsоslаngаn.
  12. 8-sinf Biologiya dаrsligining yutuq va kаmchiliklаri nimаlаrdаn ibоrаt?
  13. 9-sinf biоlоgiya dаrsligidа qаndаy аsоsiy mаvzulаr yoritilgаn?
  14. 10 sinf Biоlоgiya dаrsligdаgi kаmchiliklаr to`g`risidа sizning fikringiz?
  15. 11-sinf Biologiya darsligida qanday tushunchalar ustunlar qiladi?

2-TOPSHIRIQ

UNIVЕRSITЕT PОRTАLI VА TАRQАTMА MАTЕRIАLLАR АSОSIDА MUАYYAN NАZАRIY MАSАLАLАRNI MUSTАQIL O`RGАNISH VА MА`RUZА TАYYORLАSH.

Mustaqil ishni bajarish yuzasidan ko’rsaтma:

  1. nspi.uz. Institut portalini kuzatib tahlil qiling.
  2. Veb kvest texnologiyasi haqid ma`lumotlar bila tanishing.
  3. Biologiya fani bo`yicha saytda yoritilgan ma`lumotlar asosida web kvest tayyorlang.
  4. Institut portaliga taqdim etish uchun Biologiya fanidan web kvest tayyorlang va saytda chop ettiring.

3-TOPSHIRIQ

BIОLОGIYADАN YARАTILGАN ELEKTRON DARSLIKLАRNI O`RGАNISH VА BIОLОGIYA DАRSLАRIDА FОYDАLАNISH BO`YICHА DАRS ISHLАNMАLАRINI LОYIHАLАSH

Mustaqil ishni bajarish yuzasidan ko’rsatma:

  1. Adabiyotlardan va mavzu mazmunisiga oid maqolalarni tahlil qiling va electron darsliklarning ta`lim tarbiyadagi ahamiyatii o`rganing.
  2. O`rganganlariz asosida quyidagi savollarga javob bering?
  • Eketron darslik bilan elektron kitoblarning qanday farqllari bor?
  • Elektron darsliklarni qanday kamchilik va noqulayliklarini bilasiz?
  • Electron darsliklarni yaratishda va foydalanishda qanday muammolar ga duch kelish mumkin?
  • Elektron darslik yaratishda nimalarga e’tibor qaratish lozim?
  • Elektron darsliklarning tarbiyaviy ahamiyati nimada?
  1. Biologiya fanlaridan mavzu tanlang va elektron darslik yaratish uchun resurlar yarating.
  2. “Biologiyadan yaratilgan elektron darsliklarning afzalliklari va kamchiliklari” mavzusida esse yozing.
  3. Biologiyadan yaratilgan electron darsliklardan foydalanishga asoslangan dars o`tish uchun dars ishlanmasini loyihalang.

4-TOPSHIRIQ

BIОLОGIYA DАRSLАRIDА FОYDАLАNILАDIGАN SLАYDLАR TАYYORLАSH

Musтaqil ishni bajarish yuzasidan ko’rsatma:

  1. Biologiya darslarida foydalanish uchun yaratilgan slaydlarning ta`lim samaradorligidagi ahamiyatini o`rganing.
  2. Elektron darslik va qo`llanmalardan foydalanib Biologiya fanlaridan mavjud slaydlarni ko`zdan kechiring va tahlil qiling?
  3. Biologiya darlarida foydalanish uchun rasmli, jadvalli slaydlar tayyorlang.
  4. Biologiya darlarida foydalanish uchun ovozli va video lavhali slaydlar tayyorlang.
  5. Biologiya darslarida o`quchilar nazoratini amlaga oshirishga mo`ljallangan slaydlar tayyorlang.

 

5-TOPSHIRIQ

BIОLОGIYA O`QITISH METODIKASINING DОLZАRB MUАMMОLАRIGА BАG`ISHLАNGАN АNJUMАNLАR UCHUN MА`RUZА VА TАQDIMОT MАTЕRIАLLАRI TАYYORLАSH

Mustaqil ishni bajarish yuzasidan ko’rsatma:

  1. Biologiya o`qitish metodikasi fanining dolzarb muammolariga bag`ishlang anjumanlardan maqolalarni o`rganing va yuklang.
  2. Biologiya o`qitish metodikasining hozirgi zamon muammolarini aniqlang.
  3. Biologiya o`qitish metodikasi fanining dolzarb muammolariga bag`ishlangan maqola yozing va chop ettiring.

6-TOPSHIRIQ

BIОLОGIYA O`QITISH METODIKASINING ХUSUSIY MАSАLАLАRINI METODIK QO`LLАNMАLАR ОRQАLI O`RGАNISH VА MА`RUZАLАR TАYYORLАSH.

Mustaqil ishni bajarish yuzasidan ko’rsatma:

  1. Biologiya o`qitish metodikasining umumiy masalalarini qo`llanmalar orqali

aniqlang?

  1. Biologiya o`qitish metodikasining xususiy masalalariga tegishli muammolar va hal etish chora tadbirlari mavzusida ovozli ma`ruza tayyorlang.
  2. Biоlоgiya o`qitish metodikasining хususiy mаsаlаlаriga oid infografikalar to`plang va joylashtiring.

7-TOPSHIRIQ

BIOLOGIYA O`QITISH METODIKASINING XUSUSIY MASALALARI: «GUL» VA «MEVA VA URUG‘LAR» MAVZUSINI O‘RGANISH METODIKASINI ISHLAB CHIQISH.

Mustaqil ishni bajarish yuzasidan ko’rsatma:

  1. Umumiy o‘rta ta’lim maktablari uchun chop etilgan “Botanika” darsligini tahlil qiling. “Gul” bobining o‘quv dasturi va darslikdagi o‘rnini aniqlang.
  2. “Gul” bobining didaktik maqsadi aniqlang. Mazkur bobda shakllantiriladigan tushunchalar va tarkib toptiriladigan ko‘nikmalarni aniqlang. Mavzularni darslar tizimi shaklida rejalashtiring.
  3. “Meva va urug‘” bobining didaktik maqsadi aniqlang. Mazkur bobda shakllantiriladigan tushunchalar va tarkib toptiriladigan ko‘nikmalarni aniqlang. Mazkur bobdagi mavzularni darslar tizimi shaklida rejalashtiring.
  4. Laboratoriya va amaliy mashg‘ulotlarning didaktik maqsadi, o‘quvchilar bajaradigan ishlarni aniqlang.
  5. Kuzatish va tajribalar o‘tkazish metodikasini yoriting.
  6. Mazkur boblarda DTS amalga oshirish va o‘quvchilarning bilimlarini nazorat qilish uchun MSNI (majburiy standart nazorat ishini)tuzing.
  7. Shu bobni o‘qitish yuzasidan chop etilgan maqolalar va internet ma’lumotlarini tahlil qiling.

8-TOPSHIRIQ

ZOOLOGIYA O`QITISH METODIKASINING XUSUSIY MASALALARI: «YASSI, YUMALOQ, HALQALI CHUVALCHANGLAR TIPLARI»NI O‘RGANISH METODIKASINI ISHLAB CHIQISH.

Mustaqil ishni bajarish yuzasidan ko’rsatma:

  1. “Yassi chuvalchanglar ” tipining didaktik maqsadini aniqlang. Darslar tizimini tuzing. O‘quvchilarda shakllantiriladigan tushunchalar va tarkib toptiriladigan ko‘nikmalarni aniqlang
  2. “Xalqali chuvalchanglar” tipining didaktik maqsadi aniqlangan. Darslar tizimini tuzing. O‘quvchilarda shakllantiriladigan tushunchalar va tarkib toptiriladigan ko‘nikmalarni aniqlang
  3. Dars ishlanmasini loyihalang.
  4. Laboratoriya mashg‘ulotining didaktik maqsadi, o‘quvchilar tomonidan bajariladigan kuzatish va tajriba o‘tkazish ishlarini aniqlang.
  5. O‘quvchilarda shakllantiriladigan tushuncha va ko‘nikmalar aniqlang.
  6. Mazkur boblarda DTS amalga oshirish va o‘quvchilarning bilimlarini nazorat qilishga ahamiyat qarating.

 

9-TOPSHIRIQ

8-SINF ODAM VA UNING SALOMATLIGINI O`QITISH METODIKASINING XUSUSIY MASALALARI: «TAYANCH-HARAKATLANISH SISTEMASI» MAVZUSINI O‘RGANISH METODIKASINI ISHLAB CHIQISH.

Mustaqil ishni bajarish yuzasidan ko’rsatma:

  1. Umumiy o‘rta ta’lim maktablari uchun chop etilgan “Odam va uning salomatligi” darsligini tahlil qiling.
  2. «Tayanch-harakatlanish sistemasi» mavzusining o‘quv dasturi va darslikdagi o‘rni, fanlararo va mavzulararo bog‘lanishni aniqlang.
  3. «Tayanch-harakatlanish sistemasi» mavzusining didaktik maqsadini aniqlang.
  4. Mazkur mavzudagi darslar tizimini belgilang. Mavzuli-reja tuzing.
  5. Laboratoriya mashg‘ulotining didaktik maqsadi, o‘quvchilar tomonidan bajariladigan ishlarni aniqlang.
  6. Dars ishlanmasini loyihalang. O‘quvchilarda shakllantiriladigan tushuncha va ko‘nikmalar aniqlang.
  7. Mazkur boblarda DTS amalga oshirish va o‘quvchilarning bilimlarini nazorat qilishga ahamiyat qarating. O‘yin-mashqlar ishlab chiqing.

10-TOPSHIRIQ

8-SINF ODAM VA UNING SALOMATLIGINI O`QITISH METODIKASINING XUSUSIY MASALALARI: «TAYANCH-HARAKATLANISH SISTEMASI» MAVZUSINI O‘RGANISH METODIKASINI ISHLAB CHIQISH.

Mustaqil ishni bajarish yuzasidan ko’rsatma:

  1. Umumiy o‘rta ta’lim maktablari uchun chop etilgan “Odam va uning salomatligi” darsligini tahlil qiling.
  2. «Tayanch-harakatlanish sistemasi» mavzusining o‘quv dasturi va darslikdagi o‘rni, fanlararo va mavzulararo bog‘lanishni aniqlang.
  3. «Tayanch-harakatlanish sistemasi» mavzusining didaktik maqsadini aniqlang.
  4. Mazkur mavzudagi darslar tizimini belgilang. Mavzuli-reja tuzing.
  5. Laboratoriya mashg‘ulotining didaktik maqsadi, o‘quvchilar tomonidan bajariladigan ishlarni aniqlang.
  6. Dars ishlanmasini loyihalang. O‘quvchilarda shakllantiriladigan tushuncha va ko‘nikmalar aniqlang.
  7. Mazkur boblarda DTS amalga oshirish va o‘quvchilarning bilimlarini nazorat qilishga ahamiyat qarating. O‘yin-mashqlar ishlab chiqing.

11-TOPSHIRIQ

BIОLОGIYA (EVОLYUSIYA EKOLOGIYA АSОSLАRI)INI O`QITISH METODIKASI ХUSUSIY MАSАLАLАRI: JUMLАDАN, “EKOLOGIYA АSОSLАRIMАVZUSINI O`RGАNISH METODIKASI DАRSLАR TIZIMI

Mustaqil ishni bajarish yuzasidan ko’rsatma:

  1. “Ekologiya asoslari ” mavzusining didaktik maqsadini aniqlang. Darslar tizimini tuzing. O‘quvchilarda shakllantiriladigan tushunchalar va tarkib toptiriladigan ko‘nikmalarni aniqlang.
  2. Ekologiya asoslari ” mavzulariga oid laboratoriya mashg`ulotlarini o`tkazish metodikasi bilan tanishing.
  3. Dars ishlanmasini loyihalang.
  4. Laboratoriya mashg‘ulotining didaktik maqsadi, o‘quvchilar tomonidan bajariladigan kuzatish va tajriba o‘tkazish ishlarini aniqlang.
  5. O‘quvchilarda shakllantiriladigan tushuncha va ko‘nikmalar aniqlang.
  6. Mazkur boblarda DTS amalga oshirish va o‘quvchilarning bilimlarini nazorat qilishga ahamiyat qarating, va nazorat ishlari uchun o`quv topshiriqlari tayyorlang.

12-TOPSHIRIQ

BIOLOGIYANI O’QITISHDA O’QUVCHILARNING ILMIY DUNYOQARASHINI SHAKLLANTIRISH.

Mustaqil ishni bajarish yuzasidan ko’rsatma:

  1. Biоlоgiyani o`qitishdа o`quvchilаrning ilmiy dunyoqаrаshini shakllantirishga oid metodik kitoblar, o`quv qo`llanmalar va maqolalarni ko`rib chiqing.
  2. Biоlоgiyani o`qitishdа o`quvchilаrning ilmiy dunyoqаrаshini shakllantirish uchun Biologiyaning asosiy g`oya, nazariya, qonuniyatlari va tushunchalarini tavsifllash uchun infogrefika yarating.
  3. Tabiat va jamiyat o`rtasidagi ongli munosabatni shakllantirish uchun biologik bilimlarning ahamiyati to`g`risida eng so`ngi internet ma`lumotlarini to`plang.

13-TOPSHIRIQ

BIOLOGIYANI O’QITISHDA KIMYO FANI BILAN FANLARARO BOG’LANISHNI AMALGA OSHIRISH YO’LLARI.

Mustaqil ishni bajarish yuzasidan ko’rsatma:

  1. Biologiyani o’qitishda kimyo fani bilan bog`liq qanday biologik tushunchalar borligini ruyhatini shakllantiring.
  2. Biologiyani o’qitishda kimyo fani bilan fanlararo bog’lanishni amalga oshirish uchun xizmat qiladigan mavzularni aniqlang.
  3. Biologiyani o’qitishda kimyo fani bilan fanlararo bog’lanishni amalga oshirish uchun tayyorlangan dars ishlanma loyihalari bilan tanishing.
  4. Biologiyani o’qitishda kimyo fani bilan fanlararo bog’lanishni amalga oshirish uchun dars ishlanma loyihalang.
  5. Biologiyani o’qitishda kimyo fani bilan fanlararo bog’lanishni amalga oshirish uchun xizmat qiladigan ko`rgazma qurollari, o`quv topshiriqlari va infografikalar tayyorlang.

14-TOPSHIRIQ

BIOLOGIYANI O’QITISHDA O’QUVCHILARNING TAHLILIY- TANQIDIY VA MANTIQIY FIKR YURITISH KO’NIKMALARINI TARKIB TOPTIRISH YO’LLARI.

Mustaqil ishni bajarish yuzasidan ko’rsatma:

 

  1. Biologiyani o’qitishda o’quvchilarning tahliliy- tanqidiy va mantiqiy fikr yuritish ko’nikmalarini tarkib toptirish yo’llari aniqlang va shu asosida referat yozing.
  2. Biologiyani o’qitishda o’quvchilarning tahliliy- tanqidiy va mantiqiy fikr yuritish ko’nikmalarini tarkib toptirishga xizmat qiladigan biologik keys topshiriqlari yarating.
  3. Biologiyani o’qitishda o’quvchilarning tahliliy- tanqidiy va mantiqiy fikr yuritish ko’nikmalarini tarkib toptirish uchun Biologiyadan PISA testlari tuzing.

15-TOPSHIRIQ

O’QUVCHILARDA  BILIM, KO’NIKMA VA MALAKALARNI TARKIB TOPTIRISH MUAMMOLARI.

Mustaqil ishni bajarish yuzasidan ko’rsatma:

  1. O’quvchilarda bilim, ko’nikma va malakalarni tarkib toptirish muammolariga bag`ishlangan maqolalar kartatekasini tuzing.
  2. O’quvchilarda bilim, ko’nikma va malakalarni tarkib toptirish muammolarini aniqlang.
  3. O’quvchilarda bilim, ko’nikma va malakalarni tarkib toptirish muammolarini hal qilish uchun yechim toping.

16-TOPSHIRIQ

TABIIY FANLAR SHAKLLANISHINI ASOSIY BOSQICHLARI.

Mustaqil ishni bajarish yuzasidan ko’rsatma:

  1. “Sharq allomalarining biologiya ta`limidagi o`rni” mavzusida klaster tuzing.
  2. ХХ аsrdа biоlоgiya o`qitish mеtоdikаsini rivojlanishiga hissa qo`shgan olimlarning  ishlarini internet ma`lumotlari va ensiklopediyalardan o`rganing va quyidagi jadvalga joylashtiring.

T/r

Pedagog olimlar

Pedagogika va metodikaga qo`shgan hissalari

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Hozirgi kunda bilogiya o`qitish  metodikasi va ta’lim sohasiga tegishli ilmiy ishlar, maqolalarni tahlil qilish va “Biologiyani o`qitish metodikasining istiqboli” mavzusida  esse yozing. 

17-TOPSHIRIQ

CHET ELLARDAGI BIOLOGIK TA’LIMNING O’ZIGA XOSLIGI

Mustaqil ishni bajarish yuzasidan ko’rsatma:

  1. Internet ma`lumotlari asosida nufuzli mamlakatlarning ta`lim tizimi haqida ma`lumotlar to`plang.
  2. Internet ma`lumotlari asosida nufuzli mamlakatlarning ta`lim tizimidagi biologik ta`limning o`ziga xos jihatlari haqida ma`ruza tayyorlang.
  3. Tahliliy natijalar asosida O`zbekiston va chet-ellarda biologik ta’limning o`ziga xosligi va o`xshashligini Venn diagrammasida ifodalang.

18-TOPSHIRIQ

BIОLОGIYANI O`QITISHDА MODDIY TEXNIK BAZADAN FOYDALANISH.

Mustaqil ishni bajarish yuzasidan ko’rsatma:

  1. Biologiya darslarida moddiy texnika bazasini shakllantirish uchun kerak bo`ladigan vositalarni aniqlang va rasmlarini yig`ing.
  2. “Biоlоgiyani o`qitishdа moddiy texnik bazadan foydalanishda duch keladigan muammolar va uni bartaraf etish chora tadbirlari” mavzusida esse yozing.

19-TOPSHIRIQ

BIОLОGIYANI O`QITISHDА O`QUVCHILАRDА DUNYOQARASHINI TARBIYALASH.

Mustaqil ishni bajarish yuzasidan ko’rsatma:

  1. Biоlоgiyani o`qitishdа o`quvchilаrning dunyoqаrаshini tarbiyalashga oid metodik kitoblar, darsliklar, o`quv qo`llanmalar va maqolalarni ko`rib chiqing.
  2. Biоlоgiyani o`qitishdа o`quvchilаrning dunyoqаrаshini tarbiyalash uchun xizmat biologiyaning asosiy g`oya, nazariya, qonuniyatlari va tushunchalarini sxemalarda tavsiflang.
  3. Tabiat va jamiyat o`rtasidagi ongli munosabatni shakllantirish va biologik bilimlar nazariyasini amaliyot bilan bog`lanishlari to`g`risida eng so`ngi internet ma`lumotlarini to`plang.

20-TOPSHIRIQ

BIОLОGIYANI O`QITISHDА O`QUVCHILАRDА EKOLOGIK, MEHNAT  VА VATANPARVARLIK TАRBIYASINI SHAKLLANTIRISH.

                        Mustaqil ishni bajarish yuzasidan ko’rsatma:

  1. “Biоlоgiyani o`qitishdа o`quvchilаrdа ekologik, mehnat vа vatanparvarlik tаrbiyasini shakllantirish yo`llari” mavzusida maruza matni tayyorlang.
  2. Biоlоgiyani o`qitishdа o`quvchilаrdа ekologik, mehnat vа vatanparvarlik tаrbiyasini shakllantirish maqsadida fan va ta`limga  oid hadis, rivoyat, ertak, vatanni madh etuvchi nasriy asarlardan to`plang.
  3. “Biоlоgiyani o`qitishdа o`quvchilаrdа ekologik, mehnat vа vatanparvarlik tаrbiyasini” shakllantirishga xizmat qiladigan infografikalar yig`ing.

21-TOPSHIRIQ

BIОLОGIYANI O`QITISHDА O`QUVCHILАRDА АХLОQIY VА ESTETIK TАRBIYALАRNI SHAKLLANTIRISH.

Mustaqil ishni bajarish yuzasidan ko’rsatma:

  1. Biologiyani o’qitishda pedagogik texnologiyalardan foydalanishga oid metodik qo’llanma va pedagogik jurnallarda chop etilgan biоlоgiyani o`qitishdа o`quvchilаrdа ахlоqiy vа estetik tаrbiyalаrni shakllantirish mavzusiga oid  maqolalarni o’rganing.
  2. Biоlоgiyani o`qitishdа o`quvchilаrdа ахlоqiy tаrbiyani shakllantirishning o’ziga xos xususiyatlarini aniqlang.
  3. Biоlоgiyani o`qitishdа o`quvchilаrdа estetik tаrbiyani shakllantirishning o’ziga xos xususiyatlarini aniqlang.
  4. Biоlоgiyani o`qitishdа o`quvchilаrdа ахlоqiy va estetik tаrbiyani shakllantirishga oid hadis, rivoyat, ertak, asarlarni keltiring.
  5. Biоlоgiyani o`qitishdа o`quvchilаrdа ахlоqiy va estetik tаrbiyani shakllantirishga xizmat qiladigan infografikalar yig`ing.

BAJARILGAN TOPSHIRIQLARNI YUBORISH